افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه

یکی از مهمترین دغدغه های مهاجرین به کشور ترکیه نگهداری از سرمایه نقدی خود در این کشور هستند. مشکلاتی چون سرقت ویا گم کردن وجه نقد برای اغلب مهاجرین دچار این دغدغه ها شده است. پیشنهاد ما به شما برای جلوگیری از بروز این مسائل افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه می باشد. البته مزایای حساب بانکی در ترکیه اینقدر زیاد است که نمیتوان اینقدر کوتاه به آن پرداخت، در ادامه با ما همراه باشید تا از چگونگی افتتاح و استفاده  و مزایای حساب بانکی در ترکیه  به صورت کامل آگاه شوید.

با بخشنامه ای که بانک مرکزی کشور ترکیه به تعدادی از بانکهای داخلی ترکیه فرستاده است امکان باز شدن حساب بانکی برای خارجی ها در چندین بانک کشور ترکیه میسر شده است.

باز کردن حساب در بانک های ترکیه بر خلاف اطلاعات اشتباه بعضی از همکاران و مشتریان، بدون دریافت دپوزیت و هزینه از طرف بانک انجام می شود و دیافت مبلغی بابت دپوزیت و افتتاح حساب یک امر غیر قانونی تلقی می شود.

با توجه به تحریم های اخیر، باز کردن حساب برای ایرانیان در کشور ترکیه با سختگیریهای بیشتری همراه شده است. مخصوصا با قرار گرفتن کشور ایران در لیست سیاه پول شوئی جهانی این قوانین برای ایرانیان سخت تر شده است.

در ادامه از قوانین افتتاح حساب و انواع حسابهای بانکی و خدمات بانکی مجازی آگاهی پیدا خواهید کرد.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه
bt_bb_section_top_section_coverage_image
آیا می توانید درترکیه حساب بانکی باز کنید؟

با بخشنامه ای که دولت به بعضی از بانک های ترکیه اعلام کرده، خارجیها میتوانند در این بانک ها حساب بین المللی مادام العمر باز گشایی کنند و از این حساب برای جا به جایی های مالی استفاده کنند.

برای افتتاح حساب چه مدارکی لازم است؟

برای افتتاح حساب بانکی در بانک های دولتی این کشور مثله زراعت بانک شما تنها با در دست داشتن اصل پاسپورت وبدون نیاز به اقامت ترکیه میتوانید اقدام به بازگشایی حساب در زراعت بانک ترکیه نمایید.

آیا میتوان مستر و دبیت کارت دریافت کرد؟

شما می توانید با بازگشایی حساب دربانک های دولتی ترک  واستفاده از مذاکرات سقف سبز با بانک های دولتی مستر کارت ودبیت کارت دریافت کنید واز خدمات اینترنت بانک ترکیه نیز استفاده نمایید.

افتتاح حساب بین امللی در کشور ترکیه

با توجه به تحریم های کشور ایران از بازار جهانی بازگشایی حساب بین المللی در کشور ترکیه از اهمیت خاصی برخوردار است و مزایای زیادی همچون دریافت و پرداخت های جهانی و دریافت و پرداخت های اینترنتی مثله یوتیوب و آمازون را دارد. افتتاح این نوع حساب بین المللی امکان استفاده از مستر کارت و ویزا کارت را در سراسر دنیا به شما می دهد. این نوع حساب دائمی بوده و امکان دریافت و پرداخت هر نوع ارز را از تمام جهان به شما می دهد.

با توجه به بخشنامه ای که توسط بانک مرکزی صادر شده است حضور شخص در هنگام افتتاح حساب ضروری می باشد و اگر حساب به صورت وکالتی افتتاح شود در صورت اطلاع بانک مرکزی از این امر حساب به صورت مادام العمر مسدود میگردد.

افتتاح حساب بدون داشتن اقامت

اگر شما در کشور ترکیه زندگی نمی کنید و اقامت این کشور را ندارید نیز می توانید در این کشور حساب بانکی افتتاح کنید.

برای افتتاح حساب بدون داشتن اقامت نیاز به آدرس معتبر برای ارائه به بانک دارید و همچنین باید قبض آب و برق به نام برای احراز مکان سکونت خود در این کشور به بانک ارائه دهید.

بدون داشتن اقامت ترکیه شما فقط می توانید در زراعت بانک ترکیه اقدام به افتتاح حساب کنید. اگر می خواهید در ایش بانک و یا واکیف بانک افتتاح حساب کنید ابتدا باید اقدام به دریافت اقامت این کشور کنید و بعد از دریافت کارت اقامت خود میتوانید اقدام به بازگشایی حساب در واکیف بانک و ایش بانک ترکیه کنید.

انواع بانک و افتتاح حساب برای ایرانیان

بانک مرکزی کشور ترکیه طبق بخشنامه ای به چندین بانک داخلی ترکیه اجازه افتتاح و استفاده از حساب بانکی برای ایرانیان رامیسر نموده است. در بانک هایی چون زراعت بانک، ایش بانک و واکیف بانک امکان افتتاح حساب برای ایرانیان مقدور می باشد.

در میان این بانکها، فقط زراعت بانک بدون داشتن اقامت سالانه این کشور اقدام به افتتاح حساب برای ایرانیان می نماید. برای افتتاح حساب بدون اقامت شما نیاز به آدرس معتبر و مقبوض آب و برق به نام را دارید.

برای افتتاح حساب در واکیف بانک و ایش بانک شما نیاز به اقامت سالیانه یا شهروندی ترکیه دارید و در غیر این صورت از بازگشایی حساب برای شما ممانعت به عمل خواهد آمد.

با توجه به دولتی بودن بانک زراعت در این کشور می توان آن را بهترین بانک برای افتتاح حساب بین المللی برای ایرانیان در نظر گرفت.

بازگشایی حساب در زراعت بانک ترکیه

زراعت بانک یک بانک دولتی در کشور ترکیه می باشد که برای سپرده گزاری و انجام فعالیتهای بانکی به صورت حضوری و الکترونیک در خدمت ایرانیان عزیز می باشد. در زراعت بانک حسابهای مختلفیبرای شما افتتاح می شود. حساب تایپ پلاتینیوم یا وی آی پی،بهترین و معتبر ترین این حسابها می باشد.

حساب تایپ پلاتینیوم بیشتر برای افراد ترک صادر می شود اما شرکت سقف سبز با مذاکره با بانک و صدور ضمانتنامه های معتبر، امکان افتتاح این حساب را برای شما هموطنان ایرانی فراهم کرده است. شما می توانید از طریق شرکت سقف سبز اقدام به بازگشایی حساب وی آی پی نمایید.

حساب بانکی در زراعت بانک طی یک روز کاری افتتاح و آماده استفاده شما عزیزان می باشد.

نکته : طبق قانون صادره از بانک مرکزی ترکیه امکان افتتاح حساب به صورت وکالتی در بانک های ترکیه وجود ندارد و حضور شخص الزامی و ضروریست و در صورت مشاهده حساب بانکی برای همیشه مسدود می شود.

سود بانکی برای سپرده های شما در این بانک 15% سالانه در صورت داشتن لیر، 1% سالانه در صورت داشتن دلار و 0.5% در صورت داشتن یورو معین شده است.

صدور مستر کارت و ویزا کارت

با افتتاح حساب در بانک های ترکیه شما می توانید در همان روز مستر کارت یا ویزا کارت خود را دریافت نمایید. این کارت دارای اعتبار جهانی بوده و شما می توانید در ساسر جهان در تمامی پذیرنده های ویزا و مستر کارت از آنها استفاده نمایید. در هنگام دریافت این کارتها غیر فعال هستند و شما باید برای گرفتن رمز اینترنتی و تنظیمات اولیه و فعالسازی آن در شعبه بانک اقذام نمایید. فعالسازی این کارتها در زمینه جهانی ده روز کاری به طول می انجامد.

افتتاح حساب ارزی در بانکهای ترکیه

در هنگام باز کرذن حساب در بانک شما می توانید حساب یورو و دلاری خود رانیزبازگشایی کنید. برای حساب ارزی شما دفترچه بانکی جداگانه صادر می شود اما کارت بانکی صادر شده همان کارت است و شما می توانید برای جابه جایی های خود چه به دلار یا یورو یا لیر از یک کارت بانکی استفاده نمایید.

با افتتاح این حساب شما می توانید در آمد های دلاری خود را به صورت دلار به حساب خود واریز یا برداشت کنید.

کریدیت کارت و دبیت کارت

زراعت بانک ترکیه هر دو سرویس کریدیت و دبیت کارت را به ایرانیان ارائه می دهد. دریافت هر کدام از این کارت ها قوانین و شرایط خاص خود را دارد.

دریافت این کارتها بای ایرانیان نیز به راحتی میسر شده است. این کارتها در دو نوع گلد و پلاتینیوم با لیمیت های متفاوت هستند. برای دریافت کریدیت کارت نیازی به اخذ اجازه کار یا اقامت ندارید اما این بدین معنی نیست که شما به سادگی کریدیت دریافت می کنید. برای دریافت کریدیت کارت برای خارجی ها ابتدا باید حساب بین المللی افتتاح کنید. پس از گذشت مدت زمانی از افتتاح و سپرده گذاری در بانک  شما می توانید نسبت به گرفتن کریدیت کارت اقدام نمایید.

 

افتتاح حساب شرکتی در ترکیه

حسابهای شرکتی برخلاف حسابهای شخصی محدودیت جابه جایی ندارند و شما می توانید انتقال مبالغ بالا و گردش حساب بالا را از طریق این نوع حساب انجام دهید. این قانون حتی برای شهروندان ترک نیز یکسان می باشد. با ثبت شرکت در کشور ترکیه شما می توانید اقدام به افتتاح حساب شرکتی در این کشور نمایید. حسابهای شرکتی می توانند به صورت دو امضاء یا چند امضاء نیز افتتاح شوند. بانک پس از تائید و استعلام مدارک ثبت شرکت شما اقدام به افتتاح حساب شرکتی برای شما می نماید. دریافت ارز و حوالجات به هر میزان از اروپا برای شما میسر می شود. حسابهای شرکتی دارای ایی بان جهانی می باشد و امکان در یافت هر مبلغی را به صورت جهانی برای شما فراهم می سازد.

همچنین استفاده از حواله های اینترنت بانکی را برای شما فراهم می سازد.

اینترنت بانک و موبایل بانک

زراعت بانک ترکیه دارای سیستم اینترنت بانک قوی در بین بانکهای کشور ترکیه می باشد. شما می توانید مدیریت حساب، تنظیمات کارت ها، تغییر پسورد و فعال کردن قابلیت خرید اینترنتی را از طریق اینترنت بانک به راحتی انجام دهید. اپلیکیشن موبایل بانک زراعت نیز بسیار پر کاربرد می باشد.

شما می توانید از طریق این اپلیکیشن اقدام به افتتاح سپرده های کوتاه و بلند مدت و پرداخت قبض های آب و برق نمایید. در تنظیمات این نرم افزار ها امکان وصل شدن از خارج از ترکیه مسدود می باشد و شما باید در هنگام افتتاح حساب بانکی  به فعالسازی  و برقراری آن اقدام نمایید.

وسترن یونیون در زراعت بانک

در سال 2020 زراعت بانک ترکیه خدمات وسترن یونیون را به بانکداری مجازی خود اضافه و فعال کرده است و امکان دریافت و پرداخت پول را از این طریق فراهم کرده است. شما می توانید از طریق وسترن یونیون به تمامی تقاط جهان واریز و دریافت پول داشته باشید.

رمز یکبار مصرف بانکی

کشور ترکیه برای جلوگیری از سوءاستفاده و کلاهبرداری های اینترنتی و مجازی سیستم رمز یکبار مصرف را برای انجام عملیات بانکی اینترنتی، خرید اینترنتی و حتی ورود به اپلیکیشن بانک قرار داده است.

با توجه به خرید سیمکارت با پاسپورت که تنها 3 ماه اعتبار دارد و سیم کارتها در صورت عدم شارژ بعد از این مدت مسدود می شود، در صورت استفاده از اینترنت بانک از مسدود نشدن سیم کارت خود اطمینان حاصل نمایید.

واریز در آمد یوتیوب و گوگل ادسنس و افتتاح حساب آمازون

با توجه به پیشرفتهای سالهای اخیر در زمینه اینترنت و دنیای مجازی و همچنین فعالیتهای افراد ریادی در این زمینه و کسب در آمد های دلاری و کسب در آمد از طریق یوتیوب و گوگل ادسنس، شما نیاز به حساب بانکی برای دریافت بی واسطه و مستقیم در آمد خود دارید. افتتاح حساب های بین المللی در زراعت بانک این امکان را به شما می دهد که به صورت مستقیم و بی واسطه و بدون پرداخت کارمزد، در آمد های جهانی خود را در یافت نمایید. شما برای فعالیت در سایت آمازون و فروش اجناس خود در این سایت نیز احتباج به حساب بانکی بین المللی دارید البته علاوه بر حساب بانکی برای سایت آمازون شما نیاز به کریدیت کارت و اقامت کشور ترکیه دارید.

سقف سبز و خدمات بانکی

شرکت سقف سبز یک شرکت رسمی و ثبت شده در کشور ترکیه، تمامی کارهای بانکی از جمله افتتاح حساب را برای شما ایرانیان عزیز به صورت کامل انجام می دهد و در مسیر آموزش بانکداری دیجیتال و دریافت ال سی برای واردات و صادرات کالا، گام به گام با شما همراه خواهیم بود. ما مفتخر به ارائه تمامی خدمات در کشور ترکیه به شما عزیزان هستیم.

آدرس دفتر ما در استانبول
https://saghfesabz.com/wp-content/uploads/2019/04/img-footer-map.png
Esentepe Mh. Harman 1 Sk. Harmanci Giz No:28 Sisli / Istanbul
با ما در ارتباط باشیدشبکه های اجتماعی
سقف سبزراه های ارتباطی
آدرس دفتر ما در استانبول
https://saghfesabz.com/wp-content/uploads/2019/04/img-footer-map.png
Esentepe Mh. Harman 1 Sk. Harmanci Giz No:28 , Sisli / Istanbul
با ما در ارتباط باشیدشبکه های اجتماعی

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت سان اند سندز می باشد

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت سان اند سندز می باشد