حمل و نقل در استانبول با وسائل نقلیه عمومی

 

استانبول یکی از مهمترین و بزرگترین شهر های جهان است . موقعیت جغرافیایی این کشور و آب و هوای مدیترانه ای آن در کنار مرکز های خرید متنوع و تفریحات و جاذبه های بسیار ، سالانه تعداد زیادی گردشگر را  از سراسرجهان به سمته این شهر دیدنی سرازیر می کند . داشتن رستوران های متنوع ترکی و بین المللی ، مراکز اقامتی و هتل ها به محبوبیت این شهر افزوده است . در این مطلب با چگونگی حمل و نقل در استانبول و وسائل نقلیه در این شهر بزرگ و زیبا آشنا خواهید شد . با سقف سبز همراه باشید .

 

انواع وسائل نقلیه در استانبول

در شهر استانبول برای حمل و نقل به نقاط مختلف شهر می توانید از وسائل نقلیه زیر استفاده نمایید :

  • تاکسی
  • اتوبوس و مینی بوس
  • تراموا
  • کشتی
  • مترو
  • خودرو شخصی

موارد بسیاری وجود دارد که در حمل و نقل در استانبول و استفاده از وسائل حمل و نقل باید به آن توجه کنید . مواردی همچون ترافیک ، هزینه حمل و نقل ، تعداد نفرات ، مدت زمان مسیر و بسیاری موارد دیگر بسیار مهم هستند و باید به آن توجه کرد . یکی از مهمترین این موارد در سیستم حمل نقل در استانبول وجود ترافیک در اکثر مناطق شهر است . استانبول همانند اکثر شهر های بزرگ دنیا در بسیاری از مناطق خود با ترافیک سنگین روبروست .

 

ساعات اوج ترافیک در استانبول

ترافیک در شهر استانبول موضوع بسیار مهمی است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت . در صورتی که کار ضروری ندارید و تنها به قصد تفریح و گشت و گذار در استانبول تردد می کنید باید بدانید که بین ساعت های 7 تا 10 صبح استانبول ترافیک بسیار سنگینی دارد و عصرها نیز از ساعت 4 الی 6 بعد از ظهر در اوج ترافیک خود قرار دارد . اگر در ساعات اوج ترافیک اقدام به تردد در شهر کردید حتما از وسائل نقلیه سریع مثله مترو استفاده نمایید .

 

امنیت در سیستم حمل و نقل در استانبول

سیستم حمل و نقل شهر استانبول از امنیت خوبی برخوردار است . تمامی وسائل نقلیه تحت نظارت سازمان ترافیک و سازمان امنیت است اما شما باید در استفاده از وسائل نقلیه عمومی مراقب جیب ، کیف ، پاسپورت و سایر لوازم خود باشید . اگر از تاکسی یا دیگر وسائل نقلیه استفاده می کنید بستن کمر بند ایمنی را به خاطر بسپارید .

 

هزینه های مختلف حمل و نقل در استانبول

نرخ حمل و نقل شما نسبت به وسیله نقلیه ای که برای تردد در شهر انتخاب می کنید متفاوت است . هزینه تاکسی برای حمل و نقل از همه بیشتر است و به شما پیشنهاد میکنیم با کمی تحقیق مسیر های مختلف اتوبوس و مینی بوس را یاد بگیرید و برای تردد در شهر از این وسائل نقلیه استفاده نمایید . تا هم در وقت وهم در هزینه خود صرفه جویی نمایید . هزینه بنزین برای خودروهای شخصی یا اجاره ای در سال 2021 نزدیک به 8 لیره ترک قیمت گذاری شده است .

 

راهنمای استفاده از وسائل نقلیه در استانبول

در این مطلب به طور مختصر راهنمای استفاده از وسائل نقلیه عمومی را برای شما شرح می دهیم تا بهتر بتوانید در استانبول تردد کنید .

 

راهنمای استفاده از مترو

سیستم مترو استانبول زیر نظر شهرداری این شهر اداره می شود . این وسیله نقلیه یکی از سریعترین و کم هزینه ترین وسائل نقلیه عمومی در شهر استانبول به شمار می رود . خطوط زیادی دارد و تقریبا تمامی شهر را پوشش می دهد . اولین خط مترو این شهر که در سال 1989 راه اندازی شده است ، ام 1 نام دارد . تا سال 2021 این شهر 5 خط مترو راه اندازی کرده است . ساعت کاری مترو از 6 صبح تا 12 شب می باشد . قطارهای این 5 خط هر 6 تا 10 دقیقه به ایستگاه می رسند .

 

راهنمای استفاده از کشتی

یکی دیگر از وسائل نقلیه پر استفاده در این شهر آبی کشتی می باشد . در این شهر برای رفتن از سمت آسیایی به سمت اروپائی و بر عکس می توان از کشتی استفاده کرد و علاوه بر نداشتن ترافیک از مناظر بسفر لذت ببرید . برای سفر کردن از طریق کشتی باید به اسکله های نزدیک دریا بروید و بلیط مخصوص سوار شدن به کشتی را خریداری نمایید . این کشتی ها و قایق های مسافربری از اسکله کاباتاش در منطقه اروپائی و اسکله های کادیکوی ، بوستانچی ، کارتال و مال تپه در منطقه آسیایی حرکت می کنند . از طریق کشتی شما می توانید به جزایر پرنس نیز سفر کنید .

 

راهنمای استفاده از تاکسی

استفاده از تاکسی در استانبول از هزینه بالایی برخوردار است و ما به شما پیشنهاد میکنیم از وسائل نقلیه دیگر استفاده نمایید. اما اگر اهله پارتی های شبانه هستید و یا به هر دلیل دیگری می خواهید از تاکسی استفاده نمایید باید بدانید این وسیله نقلیه همیشه در دسترس است و از ایمنی و امنیت بالایی برخوردار است . بهتر است در استفاده از تاکسی موارد زیر را در نظر بگیرید :

  • از تاکسی هایی که تاکسی متر ندارند استفاده نفرمایید .
  • از راننده تاکسی بخواهید که تاکسی متر را روشن کند .
  • فقط از تاکسی های رسمی شهر استفاده نمایید .
  • هزینه تاکسی را به لیره ترک پرداخت نمایید .
  • نرخ تاکسی در روز و شب متفاوت است .
  • حتما از کمربند ایمنی استفاده نمایید .
  • بهتر است پول خرد در جیب یا کیف خود داشته باشید .
  • عوارض پل و آزاد راه بر عهده مسافر است .

 

راهنمای استفاده از تراموا

تراموا یکی از وسایل نقلیه عمومی پرطرفدار در این شهر است . این وسیله نقلیه از وسط خیابان های شهر می گذرد و می توان در بسیاری از مسیر ها از این وسیله نقلیه استفاده کرد . این وسیله نقلیه همانند مترو ازسرعت جابه جایی بالایی بر خوردار است و همزمان می توانید گشتی هم در شهر بزنید . استفاده از تراموا هزینه زیادی ندارد و برای تردد در شهر استانبول گزینه مناسبی می باشد .

 

راهنمای استفاده از اتوبوس و مینی بوس  

یکی از رایج ترین وسائل نقلیه عمومی در استانبول اتوبوس و مینی بوس می باشد . این وسائل نقلیه در تمامی شهر به تعداد زیاد وجود دارند و برای رسیدن به تمامی نقاط شهر می توانید از آن استفاده نمایید . اتوبوس و مینی بوس هزینه زیادی ندارند اما ممکن است در ساعات پیک ترافیک مدت زمان طولانی صرف رسیدن به مقصد نمایید . برای استفاده از این وسائل نقلیه باید از خطوط اتوبوسرانی و مسیر های مینی بوس آگاهی کامل بدست آورید .

 

و جمله آخر

اگر قصد سفر به شهر بی نظیر استانبول را دارید برای تهیه بلیط رفت و برگشت استانبول و هرگونه خدمات در این شهر بزرگ با مشاورین سقف سبز تماس حاصل فرمایید . ما با مشاوره کامل در باره خرید ملک در استانبول، دریافت اقامت و شهروندی و خدمات در استانبول شما را یاری خواهیم داد . از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

سقف سبز

نظر بدهید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

آدرس دفتر ما در استانبول
https://saghfesabz.com/wp-content/uploads/2019/04/img-footer-map.png
Esentepe Mh. Harman 1 Sk. Harmanci Giz No:28 Sisli / Istanbul
با ما در ارتباط باشیدشبکه های اجتماعی
سقف سبزراه های ارتباطی
آدرس دفتر ما در استانبول
https://saghfesabz.com/wp-content/uploads/2019/04/img-footer-map.png
Esentepe Mh. Harman 1 Sk. Harmanci Giz No:28 , Sisli / Istanbul
با ما در ارتباط باشیدشبکه های اجتماعی

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت سان اند سندز می باشد

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت سان اند سندز می باشد